czwartek, 24 marca 2016

Dzień 12


Taką ciekawostkę znalazłam na www.portalspozywczy.pl   Browar Röhrlbräu z Bawarii zaoferował konsumentom piwo „Grenzzaun”, co nawiązuje do pomysłu budowy płotu na granicach Niemiec zgłaszanego przez prawicową partię Alternatywa dla Niemiec.
Na tylnej etykiecie piwa znalazł się napis: „Piwo potrzebuje ojczyzny: chroń, broń i zachowaj”. Cena za butelkę wynosi 0,88  EUR, co może być odwołaniem do liczby „88”, która jest symbolem Adolfa Hitlera wśród neonazistów (H to ósma litera alfabetu, a HH, to skrót od „Heil Hitler”). Termin przydatności piwa do spożycia do 9 listopada. Tego dnia w 1938 roku doszło do ataku nazistów w Niemczech na żydowskie sklepy, domy i synagogi. Prezes browaru Röhrlbräu, Frank Sillner, przekonuje, że ma nic wspólnego z skrajną prawicą. Jednak kiedy stało się jednak głośno o jego „brunatnym” piwie zdecydował się wycofać wszystkie 2 tys. skrzynek ze sprzedaży.
To w gruncie rzeczy optymistyczna informacja,  że jeszcze jesteśmy w stanie zareagować na takie zjawiska i skutecznie je zablokować.
Ps. Mniej poważnie. Od rana słyszę reklamę, chyba Lidla, kotlecików z białej kiełbasy. Przyznam, że ten pomysł kulinarny reklamowany również w TOKFM, ubawił mnie. A może po prostu starzeję się i za dużo we mnie zdrowego rozsądku a za mało otwartości na absurdy reklamowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz