niedziela, 2 września 2012

50-procentowy podatek od zysków kapitałowych nalicza PKO BP

Nie żartuję, z niemałym zdziwieniem zobaczyłam dzisiaj w historii mojego  konta w PKO BP taki kwiatek. Na koniec miesiąca naliczono mi 2 grosze odsetek! i pobrano od tego zysku kapitałowego 1 grosz podatku. Nigdy nie widziałam takiej operacji, ale ostatnio konto bywa raczej puste a jakie odsetki są na zwykłym koncie wiadomo. Jednak wydaje mi się, że zgodnie z przepisami można mi potrącić tylko 19 proc. podatku. Ile to będzie od dwóch groszy - dobre pytanie. Pewnie powiedzą, że zaokrąglają do grosza, przedtem zaokrąglali w dół, ale skończyły się dobre lokaty antybelkowe. A swoją drogą to korci mnie by napisać w tej sprawie do banku skargę.

1 komentarz:

  1. Podatek od zysków kapitałowych pobiera bank na rzecz Skarbu Państwa. Reguły związane z poborem tej daniny, ściśle określają przepisy podatkowe i każda instytucja postępuje przy tym w ten sam sposób. Również PKO Bank Polski trzyma się ściśle litery prawa. Opisany przypadek poboru 50 proc. podatku od zysku kapitałowego dotyczy groszowych kwot. Z mocy prawa podatek jest zaokrąglany do 1 grosza. Jeśli wartość odsetek, to 2 grosze, to rzeczywiście trzeba zapłacić daninę w wysokości 1 grosza.
    Ekspert PKO Banku Polskiego

    OdpowiedzUsuń