piątek, 15 lutego 2013

Inwigilacja w Aliorze!?

Oglądałam wczoraj w TVNCNBC rozmowę z wiceprezesem Alior Banku, o ile pamiętam to nowy człowiek po niedawnej rezygnacji zastępuje w zarządzie Cezarego Smorszczewskiego, nazywa się Michał Hucał, tak wynikało z metryczki. Człek widać bardzo sieriozny, a rozmówcy,  z poczuciem humoru i obciachu. Wiceprezes   Aliora wyrzucał z siebie wizję fantastycznego biznesu, który ma polegać na gromadzeniu danych ludzi na podstawie portali społecznościowych, zachowań w internecie, danych od operatorów telekomunikacyjnych no i oczywiście banków, by potem te dane wykorzystywać, czytaj sprzedawać, np. firmom szukającym pracowników, firmom ubezpieczeniowym (pochwaliłeś się na Facebooku, że palisz, masz droższą polisę). Wiceprezes sugerował, że będą ten biznes testować korzystając z własnej bazy klientów. Prowadzący w tym momencie nie wytrzymał i zasugerował rozpalonemu wiceprezesowi, że taka firma już istniała i nazywała się KGB. Nie wiem co zrozumiał z tego pan Hucał, ale nie przestając mówić, skwitował uwagę, że tu chodzi o pieniądze.
Muszę przyznać, że pierwsze co zrobiłam, kiedy obśmiałąm się z pana prezesa niczym norka,  zajrzałam by sprawdzić co to takiego ta Big data. Wikipedia mówi, że to  termin dotyczący wszelkich aspektów związanych z analizą (często w czasie rzeczywistym) dużych, różnorodnych, szybko zmieniających się zbiorów danych, które stanowią kluczową wartość dla biznesu. Potem jeszcze się dowiedziałam, że to bardzo modne określenie na dynamicznie rozwijający się biznes. Mnie to przypomina Wielkiego Brata i niech każdy podłoży sobie pod to określenie własną semantykę.
Kończy się tydzień, który pewnie trochę z racji dostępu do tak deficytowego towaru jak czas, zapisze się dla mnie jako tydzień zdarzeń wyjątkowych!!! Poniedziałek abdykacja Papieża, środa małżeństwa gejowskie we Francji, czwartek wiceprezes Hucała ze swoim Big data. Na szczęście nie jestem klientką pana Hucały, bo już bym zaczęła się bać. Choć to do Hucały należy przyszłość, ja pozostawię sobie głośny śmiech.

3 komentarze:

  1. Garść edukacji:
    http://www.youtube.com/watch?v=hfS2Op9l3nk

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, choć nie o wiedzę mi chodziło:)

    OdpowiedzUsuń
  3. poprawka ;-)
    w poniedziałek nie było "abdykacji" ale jedynie jej zapowiedź

    zapraszam na moją stronkę

    OdpowiedzUsuń